U jakoj konkurenciji najboljih srednjoškolaca iz Srbije na Republičkom takmičenju iz srpskog jezika i jezičke kulture u Tršiću, učenica prve godine prokupačke Gimnazije, Katarina Ristić osvojila je treće mesto. Katarina je jedina učenica koja je osvojila jedno od prva tri mesta ne samo iz Prokuplja, već i iz čitave Toplice.
Kaže da iz Tršića nosi lepe uspomene i da se osvajanjem jednog od prva tri mesta isplatila njena upornost, trud i rad.
Profesorka Marija i ja smo se dugo i naporno spremale još od septembra. Sav naš trud se isplatio i ovim nivoom takmičenja, krunisan je diplomom. Ovo je naš uspeh. Test nije bio naročito težak, očekivala sam teži. Prvi put sam u Vukovom zavičaju. Sam Tršić je fascinantan, sve je u duhu našeg najvećeg i najznačajnijeg reformatora – rekla je Katari
Pored posebnih sposobnosti za računarstvo i informatiku, koji smer i pohađa u Gimnaziji, ova vredna devojčica razvija i svoj unutrašnji svet kroz čitanje i kulturu izražavanja.
Sve ono što Katarina daje od sebe kroz angažovanje, druženje i njeno sveukupno ponašanje, već je zadato kao cilj nastave za predmet Srpski jezik i književnost. Vaspitanje učenika kao kulturne ličnosti kritičkog uma i oplemenjenog ukusa je srž ovog predmeta. Odmah sam primetila da je Katarini jasan cilj savladavanja gradiva, bilo da se radi o jeziku ili književnosti. Takvi učenici žele da razviju svoj jezik u pisanom i usmenom izražavanju jer shvataju koliki je uticaj lepog ophođenja i plemenite misli na ljude i život – kaže profofesorka Marija Todorović.
Ideja Društva za srpski jezik i književnost koji i organizuje takmičenja iz književnosti i srpskog jezika i jezičke kulture i jeste da se poveća broj časova iz srpskog jezika kako bi se kroz razne struke negovali maternji jezik, humane vrednosti i moralno prosuđivanje. Tako bismo dobili pismenog i vaspitanog radnika svih struka koji ne bi bio samo obrazovan, već i moralan, a to je danas ovom društvu najpotrebnije.
Osim prokupačke Gimnazijalke od učenika sa juga Srbije je još četiri učenika prvog razreda osvojilo jednu od prve tri nagrade, dok je u konkurenciji drugog razreda deset učenika ostvarilo prestižne rezultate.
Na istom takmičenju za treći i četvrti razred nije bilo nagrađenih srednjoškolaca sa juga.