Vlada Srbije menja trasu “nepostojećeg” auto-puta do Merdara – godine prolaze, a radovi ni na vidiku

0
Vučić u otvorenom autobusu sa ministrima i predsednicima opština; Foto: M. S.

Radovi na izgradnji auto-puta Niš-Merdare najavljivani su još 2015. godine, a ova deonica praktično još nije ni počela da se radi, iako je predsednik Srbije Aleksandar Vučić pre tačno godinu dana otvorio prvih 5,5 kilometara za koje se ne može reći da je auto-put jer se radi o saobraćajnici od tri trake koja je rađena godinu i po dana. Najnovijom odlukom Vlade Srbije sada se menja trasa planiranog auto-puta na teritoriji Prokuplja jer su- kako je obrazloženo, došli do novih, boljih rešenja koji smanjuju troškove puta, iako je u većem delu urađena eksproprijacija zemljišta po staroj trasi.

Odluka Vlade Srbije o izradi izmena i dopuna Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora auto-puta E-80, deonica Niš–Merdare obuhvata katastarske opštine Nova Božurna, Pojate, Đurovac, Donja Stražava, Novo Selo, Prokuplje grad, Prokuplje, Ćukovac i Gubetin.

Pored Prokuplja izmena i dopuna Prostornog plana obuhvata i delove teritorije Merošina, u atarima sela Baličevac, Lepaja, Arbanasce i Jug Bogdanovac. U toku realizacije izgradnje auto-puta, detaljnom razradom trase došlo se do saznanja da su moguća unapređenja planiranih tehničkih rešenja koja bi donela značajne uštede sredstava, kao i da neka od ranijih tehničkih rešenja nisu izvodljiva – kaže se u odluci Vlade Srbije.

Rok za izradu radne verzije Nacrta izmena i dopuna Prostornog plana je godinu dana od dana stupanja na snagu ove odluke, a sredstva za izradu izmena i dopuna Prostornog plana obezbeđuju Koridori Srbije.


Najavljivan kao auto-put, urađeno proširenje već postojećeg puta

Ukupna dužina autoputa Niš-Merdare je 77 kilometara, a prva deonica Sektora 1 Merošina – Merošina 1 poluprofilnog auto-puta duga oko 5,5 km, puštena je u saobraćaj u julu prošle godine uz velike najave i obećanja predsednika Vučića da će to biti prilika za Toplički okrug da privuče investitore i oživi taj kraj.

Po dosadašnjoj dinamici kojom se gradi taj auto-put, završetak se ni ne nazire, jer i ono što je do sada urađeno je samo neznatno proširenje već postojećeg puta, uz izgradnju petlje „Merošina istok”, kao i dva mosta i dva nadvožnjaka, ukupne dužine oko 285 metara.

Inače, deonica 1, od Merošine do Merošine 1, prva je od četiri deonice planiranog auto-puta do Merdara, koji obuhvata i deonicu 2 od Merošine 1 do Prokuplja Istok u dužini od 8,8 km, deonica 3 je od Prokuplja Istok do Prokuplja Zapad i duga je 12,8 km, dok je poslednja deonica od Prokuplja Zapad do Beloljina duga 5,6 km.

Finansiranje projekta izgradnje auto-puta do Merdara u iznosu od 225,6 miliona evra obezbeđeno je kroz Investicioni grant WBIF u iznosu od 40,6 miliona evra i zajma od EBRD i EIB u iznosu od 185 miliona evra.

Kako je ranije rečeno, na toj deonici je predviđeno da se izgradi 88 mostova, 7 denivelisanih raskrsnica i 35 tunela.

Auto-put E-80 Niš – Merdare je saobraćajnica od visokog prioriteta za Srbiju, jer će povezati jug Srbije i Prištinu i postaće deo putne mreže koja preko Tirane vodi do Drača.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite svoj komentar
Unesite ime